Организација наставе - почетак другог полугодишта 2020/2021. Штампа
петак, 15 јануар 2021 15:40

 

15.01.2021.

 

Због актуелне епидемиолошке ситуације, а поштујући упутства Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, ОШ "Вук Караџић" Сочаница донела је одлуку о следећој организацији у ДРУГОМ ПОЛУГОДИШТУ  школске 2020/2021. године:

 

 

  • ДРУГО ПОЛУГОДИШТЕ почиње у ПОНЕДЕЉАК, 18. јануара 2021. године.
  • обзиром на број ученика у нашим одељењима, школа ће радити у две смене и то: прва смена биће ученици нижих разреда, а друга смена су ученици виших разреда.
  • распоред звона за разредну наставу (од 1. до 4. разреда) је:

 

ЧАС

ТРАЈАЊЕ ЧАСОВА

Напомена

1.

8:00-8:30

 

2.

8:35-9:05

одмор 15 + 5 мин

3.

9:25-9:55

 

4.

10:00-10:30

 

 

По истом распореду звона радиће и ученици у издвојеним одељењима у Вучи и Горњој Сочаници.

 

  • распоред звона за предметну наставу (од 5. до 8. разреда) је:

 

ЧАС

ТРАЈАЊЕ ЧАСОВА

Напомена

1.

11:00-11:30

 

2.

11:35-12:05

одмор 15 + 5 мин

3.

12:25-12:55

 

4.

13:00-13:30

 

5.

13:35-14:05

 

 

 

  • између смена, као и пре и после почетка рада школе, извршиће се дезинфекција просторија.
  • ученици неће мењати своје учионице, а одељења су смештена по следећем распореду:
приземље


спрат
  • Календар рада за школску 2020/2021. можете преузети ОВДЕ.
  • Упутство о мерама заштите здравља ученика и запослених за основне школе
1) Мере смањења ризика уноса корона вируса у школску средину
• Ученици, наставно и ненаставно школско особље не треба да долазе у школу уколико имају повишену телесну температуру и/или симптоме респираторне инфекције.
• Родитељи треба свако јутро да провере телесну температуру својој деци пред полазак у школу.
• Наставно и ненаставно школско особље да провере телесну температуру пред полазак у школу.
2) Одржавање физичке дистанце
• Одржавати физичку дистанцу са другим особама у школи од најмање 1,5 метара. • Боравак у учионицама треба да буде највише 15 ученика/ца са обезбеђеним 4м2 по детету и по једно дете у свакој клупи.
• Едуковати ученике, наставнике, школско особље о значају одржавања физичке дистанце за спречавање ширења инфекције (пред почетак/на почетку школске године, час одељенског старешине искористити за едукацију ученика, као и одређене часове физичког и здравственог васпитања. Поставити видна обавештења/постере о одржавању физичке дистанце.
• Препоручује се да ученици не мењају учионице односно да се настава за један разред одвија у истој учионици.
• Потпуно обуставити све активности код којих је могуће појачано стварање аеросола (певање, викање, спорт, навијање), што би значило да се на часовима музичког не пева, нема проба школског хора, на физичком нема колективног спорта, а за индивидуалне спортове (гимнастика и сл.) треба проверити услове (величина сале, могућност природне вентилације и сл.
• Наставу физичког васпитања организовати на отвореном када год је то могуће и реализацију наставног програма тако да се избегне блиски контакт односно одржи физичка дистанца од најмање два метра у свим правцима. Уколико се часови организују у сали за физичко обезбедити наставни програм који ће омогућити одржавање физичке дистанце. Уколико сала има два улаза искористити их за поделу ученика у групе у циљу смањења гужве. Пре и после сваког часа неопходно је дезинфиковати заједничкe предметe (справе, лопте и сл.), очистити/опрати салу и проветрити је.
• Саветовати ученике да не стварају гужву у свлачионицама већ да буду стрпљиви и сачекају свој ред према инструкцији наставника тако да се обезбеди 4 m2 по ученику. Уколико је могуће, организовати наставу са мањим бројем ученика.
• У периоду непосредно пре и после наставе и између школских часова (мали и велики одмор) у школи и дворишту школе не стварати гужве.
• Особе које доводе децу у школу не улазе у школу већ децу прате до улаза у школску зграду или до капије школског дворишта где децу млађег узраста преузима дежурни учитељ/наставник и обавезно носе заштитну маску тако да покрива нос, уста и браду.
• Одржавање физичке дистанце међу ученицима неопходно је и током малих и великог одмора. Препоручује се да ученици проводе велики одмор на отвореном (у школском дворишту) кад год то временске прилике дозвољавају.
• Организовати коришћење тоалета тако да у тоалет улази онолико деце колико кабина има, а да се испред тоалета чека у реду са поштовањем физичке дистанце од најмање једног метра.
• Не спроводити прославе у објекту (приредбе), као ни организоване групне посете местима где се очекује окупљање већег броја особа, излете и др.
3) Ношење маски
a. Школско наставно и ненаставно особље све време боравка у школи треба да носе маске.
b. Ученици:
− Маску ученик треба да носи при уласку у школу па све до доласка до своје клупе.
− Маска се обавезно користи и приликом одговарања и сваког разговора.
− Маска се обавезно користи и приликом било којег кретања ван клупе, приликом одласка на одмор или тоалет.
− Препоручује се да ученици све време боравка у школи носе маску, али она се може одложити у периоду када ученик седи у својој клупи и слуша наставу.
Током боравка у школи могуће је да се користи било која маска (хируршка, епидемиолошка или платнена), али она треба да се користи на исправан начин тако да покрива нос и уста.
4) Редовно прање руку
• Како? Хигијенски исправном водом за пиће и сапуном у трајању од најмање 20 секунди или употребом дезинфекционог средства на бази 70% алкохола. Дезинфекција руку средствима на бази 70% алкохола не може заменити прање руку водом и сапуном уколико су руке видно запрљане. После 3 до 4 извршених дезинфекција руку обавезно опрати руке водом и сапуном. Демонстрацијом и постављањем постера, као подсетника о правилном прању руку, на свим местима где се руке перу.
• Када? Обавезно при уласка у школу, пре јела, после одласка у тоалет, пре спремања хране, након обављања респираторне хигијене (истресање носа, кашљања у марамицу итд.), после игре (нпр. после великог одмора, после часа физичког васпитања) и мажења животиња, када су видно запрљане, након изласка из школе и увек када постоји потреба.
• Где? На свим улазима у школу и на излазу из фискултурне сале поставити дезинфекциона средства на бази 70% алкохола (користити уз обавезни надзор наставника/дежурног наставника). На свим уређајима за прање руку поставити течни сапун (нпр. тоалети, учионице).
Едуковати ученике, наставнике, школско особље о значају редовног прања руку и о томе како се правилно одржава хигијена руку у циљу спречавање ширења инфекције као и да не додирују очи, нос и уста неопраним рукама (пред почетак/на почетку школске године, час одељенског старешине искористити за едукацију ученика).
Поступак са ученицима, наставним и ненаставним особљем школе које имају симптоме респираторне инфекције са сумњом на инфекцију COVID 19

1. Уколико се симптоми појаве ван школе
Јавити се у COVID – 19 амбуланту надлежног дома здравља. Не одлазити у школу и истовремено обавестити надлежну особу у школи. Даље пратити препоруке лекара.
2. Уколико се симптоми појаве у школи
a) Особље школе: потребно је да се особа са симптомима болести одмах јави у COVID-19 амбуланту надлежног дома здравља. Истовремено надлежна особа у школи коју одређује директор школе обавештава надлежни институт/завод за јавно здравље.
b) Ученици: При свакој сумњи на постојање респираторне инфекције ученику одмах ставити маску и сместити га у празну учионицу/просторију одређену за изолацију и обавестити родитеље и надлежни институт/завод за јавно здравље. О ученику, у соби за изолацију до доласка родитеља, потребно је да брине једна особа користећи маску и рукавице, а просторију након одласка детета очистити и дезинфиковати.
15.јануар 2021. године
Управа школе

 

ходник

Учионица 3

2-1

6-1

Учионица 2

1-2

8-2

Учионица 1

1-1

8-1

зборница

Учионица 4

6-2

педагог